Assalamualaikum, have a nice visit :)
Hai , tinggalkan jejak kat sini yeah ?
'

Wednesday, October 10, 2012

Fanfic : It's War !

-->
Oh Sehun – Lelaki yang berlagak, ego, hensem, dan suka carik pasal dengan Namjoo.
Nam Joo – Perangai kasar, tak percaya cinta, dan asyik bergaduh dengan Sehun.
EunJi – Kawan baik Namjoo tapi suka sebelahkan Sehun sebab minat dengan Sehun. Mudah jatuh hati.
Kai – Kawan Namjoo & Sehun, baru masuk sekolah.

*Maaf sekiranya watak tidak bersesuaian :)
..........................................................................................................................................................

              Namjoo bersiap-siap dari rumahnya untuk ke sekolah. Seperti biasa, Eunji sudah terpacak di hadapan rumah Namjoo untuk ke sekolah bersama-sama. Setelah menilik diri di hadapan cermin, Namjoo keluar menyapa Eunji. Pemakaian Namjoo seperti biasa, seluar jeans, baju T-shirt dan sweater di bahagian luar. Jauh berbeza dengan Eunji yang lebih feminine.
             
              “Anyeong. Lama tunggu?” tanya Namjoo. Dia membetulkan beg sandang di bahu. Kasut kasual tumit tinggi 2 inci dipakai.

              “Kwaenchana. Kau okey ke tak hari ni?” tanya Eunji pula. Mereka sudah memulakan perjalanan.

              “Laa.. apa pulak tak okey nya? Macam biasalah. Weyo?” Namjoo pelik. Kenapa dengan aku hari ni? Rasanya aku tak palai baju terbalik. Namjoo membelek bajunya. Okey je?

              “Ala.. hal mamat tu lah. sejak perperangan besar hari tu, kau langsung tak tegur dia dah.” Kata Eunji pula. Riak muka Namjoo terus berubah.
             
              “Benda tu dah dua bulan berlalu. Aku malas nak fikir.” Jawap Namjoo agak kasar. Dia melajukan langkahnya. Eunji menunduk lalu mengeluh. Apa nak buat lah diorang ni? Eunji mengejar Namjoo yang sudah jauh di hadapan.

..............................................................................................................................................................

              Namjoo dan Eunji masuk ke perkarangan sekolah. Muka Namjoo tidak setegang tadi tetapi dia masih badmood. Apabila hendak masuk ke dalam kelas, Namjoo ternampak seseorang. Dia berhenti. Pelik Eunji melihat tetapi apabila ternampak ‘seseorang’ itu, Eunji tahu itulah puncanya.

              Namjoo menarik nafas dalam-dalam. Dia membuat muka selamba lalu menujuk ke kelas. Sehun yang berdiri bersandar di depan kelas segera memberi laluan kepada Namjoo. Dia cuma memandang muka Namjoo yang berlalu masuk.

              “Mianei.” Kata Sehun sepatah.
             
              Eunji dapat melihat Sehun memberi isyarat mata padanya. Bertanya hal Namjoo. Eunji mengangkat bahu sabil tersenyum hambar. Dia akhirnya menyusul masuk dan duduk di sebelah Namjoo yang sedang membaca buku. Eunji termenung. Dia teringat 3 bulan yang lalu, Namjoo dan Sehun masih ‘berkawan’. Err, kawan ke? Gasaklah, asalkan ada juga bertegur sapa.

.............................................................................................................................................................

3 BULAN YANG LALU …

              Eunji sudah pening kepala bagaimana mahu menamatkan perperangan antara Namjoo dengan Sehun. Setiap hari ada aje yang digaduhkan. Eunji memandang muka Namjoo dan Sehun silih berganti. Namjoo  memeluk tubuh memandang Sehun yang berwajah cool tetapi seperti mengejek itu.

              Bagaikan ada satu alir elektrik antara Namjoo dan Sehun. Kali ni apa pulak yang digaduhkan?

              “Baik kau ganti balik handphone aku ni. Sesedap hati kau langgar aku tadi sampai phone ni jatuh, kau tak nak ganti. Dah la rempuh orang macam gajah. Mintak maaf pun tak! Bila dah berkecai, kau lepas tangan!” marah Namjoo. Dia terasa mahu belasah muka Sehun biar cacat. Biar tak hensem macam sekarang. Cuma tak sanggup je. Kalau tak dah kena dah.

              Namjoo menunjuk ke arah phonenya yang berada di atas meja dalam keadaan nazak dan hancur.

              “Buat apa aku nak mintak maaf?! Kau yang lari macam budak-budak. Ini sekolah bukan taman permainan. Lagipun, kau yang tak pegang phone tu betul-betul. Bukan salah aku pun.”balas Sehun dengan muka selamba. Langsung tidak memandang phone Namjoo.

              “Ahh… jinjja! Kau ni mencabar aku betullah. Habis tu, kalau omma aku tanya, aku nak jawap apa?” soal Namjoo kasar.

              “Ya, babo! Bukan salah aku pun. Asal kau tanya aku. Padanlah muka kau. Omma marah pun takut. Anak manja!” ejek Sehun lagi. Namjoo kehilangan kata-kata. Mamat dihadapannya ini memang patut diberi pengajaran. Nasib baik Namjoo masih mempunyai kesabaran yang setipis kulit bawang!

              “Gajah!” akhirnya Namjoo melepaskan kata itu kerana terlalu geram. Dia membalas jelingan maut yang dihadiahkan oleh Sehun. Eunji cuma terpinga-pinga.

...........................................................................................................................................................

SEBULAN SELEPAS ITU …

              “Wei, aku ada sesuatu nak cakap dekat kau. Alone!” arah Sehun. Dia memegang lengan Namjoo. Terpinga-pinga Namjoo dibuatnya. Dia baru aje keluar dari kelas bersama Eunji. Namjoo memandang Eunji.

              “Aku sibuk lah. Banyak benda nak buat. Bye..” balas Namjoo. Dia bukanlah seperti gadis-gadis lain yang mengikut sahaja bila ada seorang lelaki kacak seperti Sehun mengarah sesuka hati. Namjoo mengajak Eunji pergi.

              “Kejap! Jebal? Aku ada benda nak cakap.” Kata Sehun lagi. Dia cuba mengawal riak mukanya supaya tidaklah terlalu terasa seperti merayu pada Namjoo.

              “Apa yang serius sangat ni? Okeylah, cakap. Tapi aku tak nak Eunji pergi mana-mana.” Kata Namjoo. Sehun terpaksa bersetuju. Dia melepaskan lengan Namjoo.

              “Cepatlah!” gesa Namjoo. Dia tiada masa menunggu lama-lama. Apa yang susah sangat nak cakapnya?

              “Aku suka kau.” Luah Sehun. Agak perlahan tetapi jelas didengari oleh Namjoo. Namjoo terpinga, dan Eunji pula terkejut.

              “Kau ni tak payahlah panggil aku kalau nak bergurau. Tepilah.” Namjoo menolak Sehun ke tepi. Tiba-tiba dia terasa moody. Dia menarik tangan Eunji.

              “Tapi aku memang suka kau. Aku suka kalau setiap hari bertembung dengan kau, gaduh dengan kau. Sebab tu aku suka sangat carik pasal dengan kau. Kadang-kadang aku sengaja langgar kau. Aku suka tengok kau marah. Kau tak macam perempuan lain yang tergedik-gedik dengan aku.” Jalas Sehun lagi.

              “Apa kau cakap ni? Aku tak sukalah.” Marah Namjoo. Dia menjeling Eunji yang kecewa. Namjoo tahu Eunji sudah lama menyimpan perasaan pada Sehun. Kesian Eunji.

              “Aku serius!”

              “Kalau kau masih nak nampak aku dalam sekolah ni, baik kau jangan tegur aku lepas kejadian ni. aku tak suka!” balas Namjoo kasar. Dia berlalu pergi sambil menarik tangan Eunji.

.............................................................................................................................................................

              “Hey, kau berangan ke apa?” tegur Namjoo. Dia memberi air tin pada Eunji. Walaupun agak terkejut dengan sergahan Namjoo, Eunji mengambil air tersebut.

              “Aniyo. Wei, kau betul-betul ke tak nak tegur Sehun dah? Aku tengok dia masih mengharap lagi.” Tanya Eunji.

              “Kau janganlah bangkitkan hal dia. Kau tau kan aku tak suka.” Namjoo membalas.

              “Mianeyo. Tapi… aku rindu nak dengar korang berdaguh macam selalu. It’s war between Namjoo and Sehun.” Kata Eunji perlahan. Dia menunduk. Walaupun dia menyukai Sehun, dia tak sanggup mahu mengkhianati kawan sendiri. Namjoo agak terasa.

              “Kitorang dalam peperanganlah ni. Perang dingin. Dah la, jom masuk kelas. Rehat hampir habis.” Ajak Namjoo. Dia cuba mengusir perasaan rindu pada Sehun.

.............................................................................................................................................................

              “Anyeonghaseyo, joneun Kai imnida.” Seorang pelajar lelaki yang boleh tahan kacaknya mengenalkan dirinya di hadapan kelas. Namjoo hanya ambil kesah tak kesah. Hari ni Eunji tak datang pula. Bosan betul!

              “Boleh saya duduk di sini?” kata budak lelaki itu. Namjoo memandang lelaki itu silih berganti dengan kerusi Eunji. Alang-alang Eunji tak datang, bagi aje lah. Esok aku halau dia duduk tempat lain.

              “Duduklah. Tapi ni tempat kawan aku. Esok, kau kena duduk tempat lain.” balas Namjoo. Tak kuasa dia menggunakan panggilan saya dan awak dengan budak baru itu.

              “Gomawo.” Kata Kai. Namjoo hanya tersenyum sekilas.

............................................................................................................................................................

              Selepas sebulan, hubungan Kai dan Eunji semakin rapat. Sebagai kawan baik, Namjoo juga terlibat sekali. Tak tahulah Namjoo nak cakap macam mana. Mungkin Eunji sudah jatuh hati pada Kai pulak kot. Namjoo hanya menurut sahaja. Lagipun setiap hari Namjoo lihat Sehun asyik menjeling ke arah Kai. Jeles mungkin!

              Namjoo rasa inilah peluangnya untuk menjauhkan diri dari Sehun. Sekurang-kurangnya Namjoo tidaklah rasa rimas sangat. Walaupun kadang-kadang Kai dan Eunji asyik memaksanya memaafkan Sehun. Malang betul. Dan hari ni bertambah malang nasib Namjoo.

              “Cikgu nak kamu buat kerja berpasangan. Seorang akan membuat laporan dan seorang lagi akan membuat projek itu mengikut tajuk yang diberikan. Saya sendiri yang akan memilih pasangan kamu.” Jelas Pn.Park di hadapan kelas.

              Namjoo mendengar sambil lewa nama murid-murid yang dipasangkan. Dia membuka buku nota untuk menyalin tajuk tugasan yang akan diberikan sebentar nanti.

              “Namjoo dan Sehun, buat tajuk …”

              Namjoo sudah tidak dengar apa kata-kata Pn.Park yang seterusnya. Yang dia dengar hanya, Namjoo dan Sehun. Apa?! Dia salah dengar ke? Namjoo memandang ke belakang. Sehun membuat muka selamba sambil menyalin nota. Sehun mendongak. Matanya bertembung dengan Namjoo. Namjoo segera memandang kehadapan semula. Oh tidak!

              Eunji pula sudah mengangkat bahu. Tidak berani membantah kata-kata Pn.Park. Namjoo mendengus geram.

..........................................................................................................................................................

              Namjoo terpaksa berjumpa dengan Sehun untuk berbincang tentang tugasan yang diberikan. Eunji tidak dapat menemaninya kerana perlu berbincang dengan pasangannya yang lain. Malang betu; nasib Namjoo hari ini. Penat dia mengelak dari Sehun, teping sekarang? Berpasangan pula!

              “Anyeong,” tegur Namjoo. Sehun mendongak memandang Namjoo yang sedang berdiri. Tetapi dia masih diam. Tidak mahu bercakap apa-apa. Namjoo mencebik. Sehun meneruskan bacaannya.

              “Apa tajuk yang Pn.Park bagi tadi? Kita perlu berbincang. Aku tak nak markah tugasan aku rendah sebab kau.” Dengan selamba Namjoo duduk dihapan Sehun. Sehun terasa.

              “Perlu ke aku cakap dengan kau? Dah berubah fikiran pasal hari tu? Tak nak larikan diri lagi?” perli Sehun. Namjoo teringat kata-katanya yang diucapkan kepada Sehun. Dengan geram, Namjoo bangun dan berlari meninggalkan pondok itu.

............................................................................................................................................................

              “Ah, jinjja! Aku benci betullah. Boleh pulak dia perli aku. Eunji, aku benci dia.” Namjoo mengenggam lengan Eunji sekuat hati. Geram punya pasal.

              “Sakitlah. Nappeunno! Janganlah lepas geram kat aku.” Eunji menarik tangan Namjoo.
              “Itulah korang… tak habis-habis berperang. Mana taknya jatuh hati. Kecik-kecik gaduh, bila besar kahwin.” Ejek Kai pula. Menambahkan sakit hati Namjoo.

              “Hey, kau cakap baik-baik sikit. Siapa jatuh hati? Eii, gelilah aku. Lagipun aku gaduh dengan dia bukan dari kecik.” Jawap Namjoo.

              Kai dan Eunji menepuk dahi. Apa blurr sangat Namjoo ni?!

              “Habis tu kalau tak jatuh hati macam mana kau boleh geram sampai macam ni? kau yang cakap kat dia jangan tegur kau dah. Lepas tu bila dia dengar ‘arahan’ kau tu, kau melenting. Kau ingat aku tak tau, kau asyik usya dia dalam kelas? Alah, mengaku ajelah yang kau suka dia. Setiap manusia ada perasaan.” Panjang lebar Kai menasihati Namjoo.

              “Entahnya kau ni Namjoo. Apasal keras sangat hati tu? Kau maafkan jelah dia.” Kata Eunji pula.

              “Apa motif korang ni? Tak habis-habis pujuk aku maafkan dia. Lagi satu… Kai! Mana kau tahu yang aku pernah cakap dekat Sehun supaya jangan tegur aku? Setahu aku, aku tak pernah cerita pun sejak kau masuk sekolah ni. korang mesti ada sesuatu yang dirahsiakan dari aku betul tak?” Namjoo memandang muka Kai dengan penuh curiga. Mereka berdua ini bukan boleh percaya.

              “Errr…”

              “Baik kau orang bagitahu aku apa yang berlaku sebenarnya. Kalau tak…” ugut Namjoo. Kai dan Eunji memandang satu sama lain. Mereka terpaksa juga memberitahu kebenarannya pada Namjoo.

.......................................................................................................................................................

              Namjoo pulang ke rumahnya agak lewat. Dia membaca buku di perpustakaan sehingga tidak sedar hari sudah semakin malam. Sudahlah Eunji tiada mahu menemaninya ke rumah. Namjoo mengemaskan bukunya lalu dimasukkan ke dalam beg sandang. Dia keluar dari perpustakaan.

              Di tengah perjalan, tiba-tiba ada sebuah kereta berhenti di hadapan Namjoo. Mulut Namjoo dicekup, tangannya dipegang dan dia ditarik ke dalam kereta. Selepas itu, Namjoo sudah tidak ingat apa-apa. Yang dia tahu, mereka berhenti di tepi tasik. Takkan lah lelaki-lelaki sasa yang menariknya tadi mahu mencampak dia ke dalam tasik? Apa tujuannya? Arahan siapa?

              Namjoo dipaksa keluar dari kereta. Disebabkan takut, Namjoo cuma mengikut. Lepas itu mereka melepaskan tangan Namjoo dan pergi begitu sahaja. Pelik Namjoo dibuatnya. Apa sebenarnya yang berlaku?

              Namjoo berjalan sambil mengusap tubuhnya yang kesejukan. Dia memandang sekeliling. Tahu-tahu sahaja dia sudah sampai di sebuah meja yang dihias cantik. Terdapat buku Namjoo di atas meja itu. Ada hidangan makan malam dan tiga batang liling yang dinyalakan di tengah meja. Ni buku yang aku tinggalkan hari tu ke? Namjoo teringat semasa dia berlari meninggalkan Sehun di pondok sekolah.

              “Eh, ada kad.” Namjoo membuka lalu membacanya.

I KNOW YOU’RE NOT THINKING OF ME WHEN YOU SAW ALL THESE. BUT YA… THIS IS ME , SEHUN. I KNOW EXACTLY WHAT IS IN YOUR HEART. I’M NOT GOING TO LET YOU GO. MIANEI FOR BEING SO CRUEL BY ALWAYS TEASE YOU, BUT THE FIGHT AND WARS BETWEEN US MAKE ME FEEL SPECIAL BEING FRIEND WITH YOU. I HOPE YOU WILL ACCEPT ME AGAIN? I HOPE WE CAN BE FRIEND AGAIN? I REALLY HOPE THAT CAN HAPPEN.
P/S:WHEN YOU’VE FINISH READ THIS CARD
TRUST ME, THERE WILL BE ME
APPEAR BESIDE YOU.

              Namjoo mencebik. Jiwang gila mamat ni. I know exactly what is in your heart? Poyo gila. Namjoo berpaling ke sebelah. Dia hampir terlanggar seseorang. Namjoo mendongak. Sehun!

              “Kan aku dah cakap, bila kau dah habis baca kad ni aku akan ada kat sebelah kau. Apa lah.” marah Sehun. Seperti sikapnya yang lama, suka carik pasal dengan Namjoo. Namjoo sudah mengagak. Sifat Sehun di dalam kad takkan sama dengan yang luar dan reality dan original. Dalam kad semuanya palsu!

              “Mula lah tu, carik pasal lagi.”

              “Okey, okey.” Sehun mengalah.

              “Macam mana kau boleh jadi jiwang macam ni? Speaking konon? Ni semua benda ni…idea siapa?” duga Namjoo. Ingin melihat reaksi Sehun apabila dia membuat muka sombong dan berlagak. Dia menunjuk ke seluruh tempat yang sudah dihias oleh Sehun.

              “Idea aku lah.”

              “Siapa yang kononnya culik aku tadi?” soal Namjoo lagi. Lagak Namjoo seperti menyiasat seorang pembunuh bersiri. Dia berjalan mengelilingi meja. Sehun hanya memandang sambil memeluk tubuh. Apa lagilah yang budak ni tak puas hati. Dengus Sehun. Sehun mengakui walaupun dia menyukai Namjoo tetapi dia tak boleh berhenti bergaduh dengan Namjoo.

              “Bodyguard aku. Cepatlah, kau nak tak terima aku ni?” Sehun pula bertanya. Gayanya bercakap bukan main berlagak. Mahu melawan Namjoo mungkin.

              “Sejak bila kau jadi berlagak macam ni? Kau dah banyak berubah kan? Ruginya kalau aku tolak Sehun yang sekarang ni.” Namjoo masih berdolak dalih.

              “Hya…aku malas nak berperang dengan kau. Cepatlah!” gesa Sehun.

              Namjoo mencebik.”Kejap, ada satu benda lagi yang tak selesai.” Habis aje berkata , Namjoo terus menolak Sehun ke dalam tasik. Dia menepuk tangan tanda puas hati.

              “What?!”jerit Sehun. Habis basah keseluruhan badannya. Dia menjeling Namjoo.

              “Now… aku boleh kata kau terima kau! Tu balasan sebab tipu aku. Aku tak tau pulak Kai tu kawan baik kau. Patutlah dia tak habis-habis sebelahkan kau aje. Dari masuk sekolah lagi. Pandai kau berlakon kan? Jeles konon.” Kata Namjoo. Ditekankan perkataan kawan baik. Boleh pula Sehun tersengih mendengar kata-kata Namjoo.

              “Kau duduklah dalam air tu. Nampak comel sangat! Sarangheyo!” jerit Namjoo lalu menjelir lidah. Sehun kembali membuat muka masam. Macam manalah dia boleh jatuh hati dengan perempuan seperti Namjoo? Dia pun tak tahu. Biarlah, asalkan peperangan antara dia dengan Namjoo sudah berakhir. The war is over !

              “Chukahamnida.” Jerit Kai dan Eunji yang rupa-rupanya memerhati dari jauh. Namjoo mengangkat ibu jari tanda bagus! Dia gembira!




Gomawo readers. Love it? Like it! Saranghaeyo!

No comments:

Post a Comment

Hai , dah baca kan ? APA salahnya komen :) Terima kasih , syukran jazilan , gomawo :*

World is Belong to Allah _Mia Ira Izzati_